Leta i den här bloggen

måndag 2 september 2013

Måndag

Oj Oj Oj så mörkt det var i morse!!!!
Jo nog är det höst alltid. red en 40-45 min igår och fick tre störtskurar utan förvarning på mig! Ja ja.... hösten kan vara fin bara det inte regnar hela tiden.
  I fredags tog jag semester dag och det skulle jag kunna tänka mig att vara ledig varje fredag! Frukost i soffan med morgon tv. handla för helgens ätande.... sedan blev det stallet och en ridtur med hackamore men det kan vi lägga på hyllan "bra att ha" grejer. Donna kan inte ha något under sin ömtåliga haka! Nu har blivit jobbig att tränsa igen så bettlöst hade ju varit perfekt men det finns ju lite till man kan testa och det ska jag väl göra hem igen och körde rock `n roll med dammsugaren och moppen! Badade tunna på fredag kvällen ååå det hade man längtat efter.
 Lördag ingenting speciellt gjorde man slötittade lite på fälttävlan, det hade min Donna älskat!
Söndagen blev det mer gjort... Stallet/red/hem/stallet och målade sadelkammaren som vi ska dela på vi som har egna hästar där i stallet. Kul Kul. framförallt så är man inte i vägen för Mia och lektionerna.




Hon måste hålla lite koll på vad jag gör där uppe :-)


innan det är dags att gå ut i hagen måste vi stanna


och kika på den här söta lilla hingsten


Katten har som vanligt hittat en bra sovplats!!!!

2 kommentarer:

  1. Låter som en underbar fredag, fler lediga dagar åt folket :-)
    Den där hösten kom väldans snabbt, augusti och sommar ena dagen och september och höst nästa dag - helt plötsligt var vår gräsmatta full med små gulnade björklöv. Jag försöker intensivt inbilla mig att alla årstider har sin charm...

    SvaraRadera
  2. ja det var det men den gick i rasande fart ändå :-).
    Men allt var klart till familjen droppade in, nystädat, tvätten tvättad, maten inköpt och jag rastad i stallet! mer kan man inte önska sig förutom på fredag igen :-)

    SvaraRadera