Leta i den här bloggen

onsdag 5 mars 2014

onsdagkväll

En fin Onsdag kväll i Paddocken med Donna. Hann bli klar med Donna precis när lektionen var färdig. Red lite i skummet innan Mia tände åt oss, det var så lugnt och skönt. Övade måndagens lydnads övning utan graman. Lång tygel och gjorde halt och hon stod lugnt stilla till nästa kommando :-)  Detta är så skönt men jag skulle vilja få med baken lite mer....utan några hjälpmedel.
 Hon jobbade på bra i alla gångarter, själv hade jag lite mer ont i bak-höften så jag satt ner lite mer men hon verkade inte ha så ont av detta ikväll vilket kändes skönt, men vi jobbade i avspänd trav och galoppfattningarna satt efter halt och backning. Hon tycker det är sååå roligt att galoppera! Men allt kändes så bra så vi avslutade efter en halvtimma där denna kväll...och räven skällde i kvällsmörkret....

1 kommentar:

  1. Skippa gramantygeln. Driv och håll igen driv och håll igen! Tempoväxlingar, halvhalter, ryggning ger samling. Rid ett program med detta inlagt. själv red jag ofta 8-volt med halt och ryggning på mitten. Öka och minska volten är också bra. Tänk på att hästen ska vara rak även på böjt spår.
    Källa: min gamle remontryttare och lärare

    SvaraRadera