Leta i den här bloggen

måndag 25 november 2013

Måndag kväll = stallet

ÅÅÅ som jag längtat......( ni kanske tror att jag är helt galen! okej lite kanske men jag älskar åka till stallet)...   Alldeles själv, tände upp det luktade nytt spån i stallet, gott. Tände paddocklampan på baksidan och började med att ta in Donna, ganska hårt och knaggligt denna kväll, men hon höjer alltid huvet när jag kommer och väntar på mig :-)
  Eftersom det var lite hårt idag blev det mycket skrittarbete och lite lite trav på volter och över en och annan bom... Men det var så skönt att bara göra detta lilla, höll på i en 30 min ungefär, ville inte att Donna skulle blir svettig eftersom kylan skulle öka i natt igen. Putsade lite på hennes man som vuxit ohämmat ett tag. Tyvärr är klippmaskinen sönder ännu så jag kan inte klippa henne heller.
 På onsdag skulle det bli bättre ( plusgrader ) Då går det att arbeta lite mer i paddocken så det ser jag fram emot ... tisdag första kvartsamtalet på Fridas gymnasium...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar