Leta i den här bloggen

tisdag 5 mars 2013

 
Jag och min Dawn Diamond
född 2005 på Irland
 
Vilken cool häst!
rest sedan i fredags lossas på
en trafikerad parkering i Halmstad
kliver ur lastbilen och tittar sig omkring
sedan går hon bara rakt in i hästtransport utan
några som helst problem :-)
 
Detär ju så här det ska vara herregud så lugn häst
Väl hemma så fick hon se sig omkring och alla de andra hästarna
kom och tittade och luktade.
 
lite koll av hennes utseende, lite ihopdragen efter den långa resan
tovig svans och lite lång man men det hade jag tänkt att ta ikväll.
 
Fick gå en stund i ensam i en hage och smaka på snön
var nog ett tag sedan hon såg snö.
ville inte lämna henne alls men Frida stod i skolkläder
och frös så vi fick åka hem och smälta gårdagen.
 
Tack Mia och Lousie för alla hjälp igår
Nu börjar jag om igen :-)
 
 

6 kommentarer:

  1. Jättefina Dawn Diamond!!
    Kramar till dig :))
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Härligt att hon är så lugn!
    Och va stor hon ser ut.
    Ska bli roligt att få se fler bilder och följa er resa.
    Hoppas hon gillar att bli pysslad med.
    Grattis till er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jag ska försöka att fota så mycket jag kan men jag har bara en enkel mobil men det blir bilder av den oxå :-)
      Hon känns ganska bra med pysslet jag har en ihopatovad svans att jobba med ett bra tag framöver

      Radera
  3. Men så roligt! Grattis!
    & lycka till på er gemensamma "resa" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ja det kanske kan behövas :-)
      Detta ska nog gå bra hoppas jag

      Radera