Leta i den här bloggen

tisdag 26 mars 2013

Skynda långsamt är ju inte min grej!!!! Men nu måste jag låta min pålle landa komma in i flocken och ta det låååångsamt.
Jag har ju Mia som är lugnet självt vilket jag behöver, jag vill nu inte i morgon! typiskt!
Dawn har varit en månad hos mig nu och jag har suttit på henne fyra gr.
Hon blir lite rädd vid uppsittning om jag står på något och blir högre än henne själv. sedan gick hon iväg vid avstigning men har blivit bättre, ska öva med pall i stallgången tyckte Mia och det låter ju alldeles solklart! Sedan är det tränsningen som inte fungerar tyvärr, hon är så rädd om sitt fina huvud och tänder. likadant när jag tar av tränset så verkar hon inte vilja gapa och släppa bettet på ett bra sätt, Mia sa att jag skulle ha tryck i nacken så hon slutar att fly med huvet! ååå vill bara att allt ska bli bra och att Dawn lär sig.
Red utan bett igår vilket inte var så bra, hände inget men hon vinglade och flängde med huvet!
idag ska hon få vila ska bara stå på pallen idag och vänja henne vid det :-)
kanske tränsa en gång oxå.

 

2 kommentarer:

  1. Hej Malin
    Jag använde klicker för att få på Nelly grimma och flughuvan, det tog bara ett par dagar sen körde hon in huvudet själv, fungerar jätte bra och snabbt.
    Här ärv ett exempel på hur man kan göra.
    http://youtu.be/4cPrbvAJPc8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tippset Kim, men hon tar inget godis ur handen heller!

      Radera