Leta i den här bloggen

måndag 10 juni 2013

Tisdag

Uj Uj Uj så förskyld jag är men jag måste pallra mig iväg till jobbet ändå!

Hoppträning igår och miljöträning :-)
Banan var så torr så Mia satte ut en vatten spridare det var bara en häst som inte vågade gå nära den. Jag och Donna fick några duschar och hon gjorde inga större grejer av det :-)
Det där med att starta i galopp vid hinder är inget som Donna och jag klarar av ännu hon är så uppstressad och vinglig så vi tog det i trav så fick hon själv falla i galoppen gick bättre.
travade över en liten vattenmatta några gånger gick bra men inte sista gången då la Donna in bromsen och en snabb sidorörelse som lilla jag inte var beredd på och där nere låg jag och fick grus i brallorna som jag skavde runt på i ca 40 min! ja ja ingen gjorde sig illa och Donna stannade till sist.
Svettigt var det sedan skapade Donna ett race i hagen såg så mysigt ut.

Jag har inte speciellt ont idag, lite öm om jag trycker på ryggslutet, men har man mycket svallfläsk runt omkring det området så gör det susen när man råkar falla av!

Ha en go dag

1 kommentar:

  1. Aj aj, skrapa sig på grus är inte skönt, men har du oxå en inbyggd säkerhetsväst, hi hi! Ska försöka ta bort min, men det går segt..

    SvaraRadera