Leta i den här bloggen

måndag 17 juni 2013

Tisdag

Tack för en underbart bra och enkel men givande träning igår Mia.

Ja vi hade vår sista lektion för denna terminen och den var helt perfekt för Donna och Malva.
De var så duktigta. Jag lär mig mer och mer om Donnas känslighet. Rider knappt några skänklar och händer utan flyttar min egen kroppsdel en liten aning för att hon ska forma sig i volt och hon var så skönt lugn igår när vi gjorde det. Satt ned i traven vid raka moment och störde henne minimalt. lätt ridning vid lite andra moment och det flöt på så bra igår. Stressad vid bommarna första och andra gången men sedan blickade jag framåt och brydde mig inte om bommarna och då gjorde Donna detta också. Vid galoppen så gick det bra efter två tre försök, jag blir inte irriterad av att hon far iväg utan plockar lite med henne istället och låter henne göra det rätt istället så jag har också utvecklats och blivit mycket lugnare tillsammans med henne och bara det är ju hur skön känsla som helst. kan släppa på kontakten och hon rusar inte iväg eller något sådant.   En härlig kväll blev det.

2 kommentarer:

  1. Härlig läsning, det är så kul när man känner att man går framåt tillsammans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en skön känsla och den får man suga på för det är inte alltid likadant nästa gång man tränar.

      Radera