Leta i den här bloggen

söndag 17 november 2013

måndag igen

En fin helg fick vi. igår (söndag) var helt lyriskt fin. Red ut med Donna och Marie och Drott följde också med.
Red ner vid sjön som låg helt stilla och hästarna gick ner och Drott drack och Donna lekte lite med mulen i vattnet och plumsade lite.

Men i lördags fick jag min första euforiska lycka med Donna, har tagit bort brösta och martingal och lånade ett två delat Pessoa bett, hon gick högt som hon brukar men efter en liten stund så sökte hon sig nedåt :-) och slappnade av, jag hade en gel padd mellan sadel och vojlock så blir inte det så obehagligt för henne. Sedan provade jag en galoppfattning och efter några sekunder så förstod jag att Donna kan ta en lugnare galopp! Äntligen!!! och jag vara ju bara tvungen att kolla nästa varav också och där var den ännu bättre!!! ÅÅÅÅ äntligen hoppas det håller i sig nu, jag log hela dagen och sov gott det lilla jag sov, (vi agerade taxi på lördagen på kvällen.....)

på söndagen efter vi varit på tur en runda så passade jag på att ut och gå en runda runt Hölminge, sååå skönt i skummet

 
solnedgång över Bolmen

 
så skönt utan alla grejer :-)

1 kommentar: