Leta i den här bloggen

tisdag 5 november 2013

Redan Tisdag

Ja tiden springer iväg....

Helgen har jag varit hemma och i stallet givetvis. Lördagen en skön skogstur med glada vänner. min vänstra stigbygel bara lossnade helt plötsligt!!! tur inte det var full fart i galopp då rå!
haft sadeln i ca två månader och det var första gången det hände.

söndags var jag i paddocken och hoppade lite olika hinder och övningar. såååå roligt att det inte gick att hålla sig för Donna hon rev kombinationen i ren springlycka!!! no Control där inte!!! men sedan så hoppade hon hur fint som helst med ryggen och fin framåtbjudning :-)

börjat idag söndag med övningen plankan på mig själv! börjar första veckan med 30 sek. två gr om dagen. sedan andra veckan  osv utökar jag med 10 sek. till...och lite till....

var i Bredaryd med maken och kollad på soffa! inget lätt när man har det trångt hemma.
tror vi hittade en i alla fall, nu ska ju bara gubben bearbeta sin ångest också!!!

Red lektion i går kväll, lite ruggigare har det blivit men efteråt så rök det om oss...
Bra övningar som brukligt. Donna var så på igår och väldigt "jobbig" i en del stunder. Men det jag var lite orolig för var hur bra som helst idag och det var att alla galoppfattningarna var rätt!!! och det brukar de nämligen inte vara...och det var kul och bara att hoppas att hon fortsätter på det viset.Men min v. stigbygel åkte av tre gånger igen!!! nu i galoppen herregud nu kollade jag också innan jag klev upp på henne! skrev till saddle outletten där jag köpt den för på telefon får man ju inte tag på dem!
Hoppas att det löser sig annars säljer jag den till någon som begriper sig på detta :-)

1 kommentar:

  1. Bredaryd låter bekant, tror bestämt vi åkte förbi där nu i helgen :-)

    SvaraRadera