Leta i den här bloggen

måndag 4 augusti 2014

Phu!

En liten lättnad, Donna haltar inte och svullnaden hade gått ned vid bogen men satt sig som en påse mellan benen istället, inget farligt sa veterinären. Han kollade tempen och hon hade lite feber men inget allvarligt. kollade djupet på såret och det var en ficka uppåt vilket var bra eftersom det lätt går att trycka ut var och dyligt varje dag. Det skulle kylas och jag ska ha bogskydd med kompress på den tiden hon är ute i hagen, skritta mycket och lite trav. Om det skulle se geggigt ut på onsdag kväll så skulle jag höra av mig igen.....håller tummar och tår att det ska läka ändå. fick recept på ett pulver som jag ska ge henne i 6 dagar i munnen.
  Tog henne på promenad runt Östergård, hon gick som en hund jämte mig och ville vara nära handen så hon kunde lukta på den då och då. En liten mysig stund.


 
en liten påse med blod.

1 kommentar: