Leta i den här bloggen

måndag 13 oktober 2014

En liten blåtira!

Jaha nu har hon börjat att slåss också!!!

Ja ett litet blåmärke blev upptäckte jag i morse! Hon skrämde skiten ur mig från början för jag förstod inte vad det var med henne, hon stod och tuggade lite hö och slutade tvärt sedan började hon att lyfta frambenen högt stod så en stund. tog ut henne ur boxen och ställde upp henne i gången, men hon fortsatte och var riktigt sur för jag förstod ju inte att hon hade satt i halsen, såg på henne att hon inte mådde bra tog ut henne ( skulle ändå rida lektion ) hon ställde sig att bajsa mitt i dörren och sedan fick hon uppstötning och började dregla lite Pling! då fattade jag, fasen så trög man är....

Sedan var hon som vanligt, red på graman och det var länge sedan jag gjorde det. lektionen var bra och rolig som vanligt, Det rök om oss och regnet föll men jag hade inte så ont av det denna kväll.
Vilodag imorgon
Ja nu har jag tagit fullt ut ett beslut att ta ett nytt steg i livet och byter till ett annat stall, kvar november ut.
Hovis lade på nya järnskor idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar