Leta i den här bloggen

måndag 17 november 2014

en härlig ruggig måndags kväll...

Nä inte så mysigt men när man väl är på hästryggen så spelar det inte så stor roll vad det är för väder precis.
Blaskig paddock efter många dagars regn...
 Bomm övningar och andra mjukisar.
Kan inte klaga på mjuka donna ikväll var hon lika i båda sidor och det ländes toppen.
Köpte en beg. Stubben sadel som satt som en smäck!
Och Börjes i tingsryds gel pad till bakvalvet. Hon gjorde inte mycket när jag satte mig ner en liten stund i traven. ( annars så har hon alltid sänkt ryggen och kört upp huvet och fått struttig trav) så kanske äntligen vi hittat rätt sadel. Efter den härliga turen hoppade jag av och gick med henne och sadeln satt där den satt från början härligt säger jag bara.
Nu är det bara att njuta och ha träningsvärk i ryggen. Sadeln var ju inte speciellt mjuk tyvärr men sitter bra i den gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar