Leta i den här bloggen

torsdag 26 februari 2015

våren är sakta på väg...

Och det är väl vi med jag och Donna.
Det har varit upp och ner med allt känns det som...
Vissa dagar har varit kämpiga.
 vissa dagar går det att rykta halva Donna
Vissa dagar hela henne utan sparkar och sura lufthugg!

Jag longerar.promenerar.tömmkör.rider lite omvartannat = varierat arbete...
Som nu i onsdags tog vi en tur innan mörkret. Den turen var hur bra som helst,
Inget surande vid lätt framåt drivning till traven osv ( normalt helt enkelt )
 Men det kan jag inte påstå att det varit så många gånger,
Min begäran är väldigt mjuk (eftersom hon är en känslig häst)
Hon har kickat rejält varje gång jag velat få fram trav och galopp och jag är lugn hela tiden.
Inte halt någonstans. Tagit blodprover , butta mm
Känns mest jobbigt när det inte funkar...
Skulle vilja åka på träning men det funkar ju inte när det är upp och ner jämnt och ständigt.
Tänk om hon kunnat prata mitt språk! :-)
Fast det hade väl varit en skock att höra..hihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar