Leta i den här bloggen

torsdag 19 april 2012

Idetorka på bloggen ? svar ja!
Men jag blev inspirerad av Häst & Hund bloggen och apar efter! hoppas du godtycker???

                                                        11 frågor och 11 svar

  1. Minns du första gången du red? Berätta!
Vet ej hur gammal jag var men jag fick sitta på en mega stor ardennerhingst vid namn Sager.jag satt i spagat! ja ni vet helt rakt ut med benen men jag njöt i fulla drag och körde huvet i manen.
red lite hos någon granne och lärde mig rida lätt hos henne. sedan var det 2 år på ridskola.

   2.  Favorit Inspiratör/er i hästvärlden?

Finns många ( min ridlärare Mia Johannesson ). Tycker mer och mer om Akademisk ridkonst och deras filosofi, träffat Hanna som har verksamhet på Gotland, där min dotter Frida praktiserade en vecka och vi blev ganska sålda på detta, tittar mycket hemsidor och bloggar som har detta intresse så jag försöker att spåna lite om detta.

Sedan finns det många dressyr och hoppryttare som är mycket duktiga oxå.

   3.  Har du sparat gamla hästtidningar?

O ja!! finns i lådor och under bord vid soffan och uterummet, det går att läsa om och om igen.

  4.   Hur mycket är maxbeloppet som du kan tänka dig att köpa en häst för?

Svår fråga! 40,000kr kanske! beror på stamm osv...jag tävlar ju inte så jag vill bara liksom utveckla mig själv och hästen så vi blir bra ihop. Men man får ju ingen Andalusier eller Frieser för det priset precis!

  5.  Vad lyssnar du på för musik, helst?

Rock,Pink ganska allätande inom den branschen, gammal hårdrockare!

  6. Om du lyssnar på radio vilken kanal lyssnar du mest på?

P4 och mixmegapol och P3

  7. Något du helst inte missar på TV:n?

Hästsport! inte trav då. inredningsprogram,  byggprogram mm mm
Beror på vad som är på schemat, behöver inte glo på den burken heller.

  8.  Om du skulle unna dig något riktigt fint, vad skulle det vara?

Webergrill med sidobord som man kan använda kol till ingen gasol,
utesoffgrupp till vår fina altan och en liten häck! mm mm mm

 9.  Om du skulle unna dig något riktigt gott, vad skulle det vara?

All delikatess från sjöar och hav mmmmmmmmmmm.
God choklad.ett gott rödvin och en god wisky till kaffet

10. Vad går din drömresa? vad har du upplevt?

 Varit i Tunisien som 10 åring  fint, red loppiga kameler som brölade dagarna i ända!
Varit i Prag, underbar stad. Polen, Olso. sist i Trysil på skidresa helt underbart.
Men drömmar har man gott om
Australien , Island, Irland, USA, Barbados och varför inte Kuba!?

11. Vad är allra bästa med den orten du bor på?

Sjön, stilla, nära till min goda vännina. Har ett  omväxlande jobb.grannar har vi inte så många ännu tyvärr! kanske kommer när husbyggarbommen kommer igång igen.




2 kommentarer:

  1. Fasen vi får nog partaja och prata häst ihop =D!!!
    Du är utmanad med nya frågor från mig, på min blogg om du vill, vågar och nu orkar :-)!

    SvaraRadera