Leta i den här bloggen

onsdag 3 april 2013

Hej Hopp Torsdag idag :-)

Igår red min dotter Frida henne igen hon har blodad tand tror jag, sedan är det bra att hon pysslar med henne oxå så de lär känna varandra med.Hon tillåter ju inte vem som helst att göra vad som helst.
Men igår var hon inte så osäker på Frida och det gick hyffsat snabbt att tränsa oxå :-)

Jag tycker hon är helmysig och tycker om att bli ompysslad men inte hur länge som helst.
Tandläkaren kollade hennes tänder igår och det var inget fel med dem, så det där med tränsningen är nog bara en fix ide tyvärr det är bara att kämpa på, igår släppte hon bettet direkt vid avtränsning så det var ett steg i rätt riktning och står stilla vid på och avstigning och är inte osäker längre vid brunnen osv.

Irländska hästar rids mest rakt fram på fälten och hoppar de hinder som finns där och till jakt.
Så ni kan förstå att det där med mjukgörande kommer att tragglas hela våren och sommaren så att hon blir mjuk och bekväm med sig själv och löser upp allt stelt i kroppen så det är bara att träna på och invänta resultat inte direkt som jag vill ha det utan efter Doris förutsättningar...skynda långsamt....som min vän Mia säger..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar