Leta i den här bloggen

måndag 29 april 2013

Lektion på Bolmsö

Måndag kväll = Lektionsridning.

Kom dit till stallet, alla verkade lite frusna, ja det är inte varmt precis! Blåser kalla vindar pluss lite regn på det!

Men idag blev det bomövningar i olika tempon och det är nyttigt helst för Donna och unghästar men även för en annan. Donna är ju ganska på hela tiden men hon skötte sig bra ändå. Jag ska ju oxå sköta mig så att säga....
 Vänstergalopp fattar hon med en gång men höger är svårare, till slutet blev hon så stressad eftersom hon inte orkade hålla ihop sig eller riktigt förstod vad jag ville så vi tog höger galopp igen och avslutade med detta. Man måste ju inte skynda hela tiden...hon har ju inte blivit direkt utbildad på Irland heller. Men vi kommer nog att finna alla knappar på varandra till slut, det går ju bättre med andra grejer som varit svåra innan, tränsningen är bra nu och hon litar på mig vad jag än gör nu och jag på henne.

Trevlig valborg på Er alla som råkar titta in.
Mannen är i Polen och Frida ska ha kompisar hemma ikväll så jag få ligga på soffan tror jag inatt...
Robban ska väl köra sin runda kan jag tänka mig.
skönt när hon kan stå obunden i gången

4 kommentarer:

  1. Förstår att din pålle är från Irland, lustigt en vän till mig har oxå en pålle från Irland som oxå hade svårt med v-galopp, hi hi, de kanske är lite högervridna där.. :P
    Sv: Tack för din kommentar och vitt kommer allt att gå bra, men oroar sig gör man alltid..
    Min gula spanjor har nog allt jag drömt om hos en häst, iaf det mesta och jag är jätte nöjd med honom. :)

    SvaraRadera
  2. kan jag förstå, jag tycker mycket om min häst oxå hon är så fin och allt löser sig nog med tiden men tyvärr är jag lite för ivrig...jag håller på att lära mig..
    och ska lära mig tålamod :-)
    så jag är på god väg med min Donna det få ta tid som min vän Mia brukar påtala mig. :-)
    kul att du kikade in på min sida och kommenterada, tycker vi om

    SvaraRadera
  3. Brist på tålamod och skynda långsamt är två kombinationer som kan vara svåra att sammanföra med varandra :-)
    Tilliten till varandra är ju A och O, sen kommer det andra pö om pö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helen
      det känns bättre och bättre och hon litar på mig det känns.

      Radera