Leta i den här bloggen

torsdag 2 maj 2013

 
Ja nu är man tillbaka på jobbet igen!
 
tisdag eftermiddag tog jag lite ledigt, handlade, hem
sedan till stallet och hjälpte Mia med att dra tråd, slå i stolpar
som sitter lite löst och byter lite isolatorer, blev snyggt, men vi
fortsätter i morgon när vi har mer tid på oss :-)
Pussade lite på Donna i hagen tisdag fick hon vila.
Hade mössa och jacka på oss skitkalla vindar!
 
1 maj en ledig dag mitt i veckan toppen!
Frida hade kompisar som sovit över i min dubbelsäng!
så när jag tagit min frukost ute och gått en liten runda så började de vakna till
liv och deras frukost bestod av våfflor!
 
Tog bilen till stallet, tog in Donna så hon fick lite hö medans jag och Mia
fortsatte tills tråden helt enkelt tog slut men nu är det bara tråden och ett par stolpar
sedan håller hagen i ett par år till hoppas vi :-)
Men det blir snyggt med ny vit tråd.
en go kopp kaffe i solskenet, idag var det riktigt varmt i solen
ingen jacka eller mössa idag inte!
 
Friserade Donna lite och klippte mig själv i fingerblomman!
Red ut en runda fast från andra hållet!
jag kallar den trollrundan! för en liten bit sker
det att vi kommer in i ett parti skog, tätt och snårigt stock och sten
bra för Donna som alltid ska kliva på
utan att tänka sig för vad hon sätter hovarna!
Även om vi är själva så gör hon ingen jätte sak
av allt hon ser efter lite fnorkande så går hon alltid fram
jag bara älskar denna häst
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar