Leta i den här bloggen

söndag 12 maj 2013

Hej Hej Ja nu har jag inte varit inne på ett tag  men jag har heller ingen fri tillgång hela tiden till dator och på min mobil har jag inte fattat redigt hur man gör ett inlägg och jag har kollat :-)

Ridningen går hyffsat tycker jag fått tag på en begagnad sadel till Donna som sitter bättre på henne men jag har även en förbygel på, hon har fungerat bra med tränsningen men bara för två dagar sedan så började hon om igen! Varför??? hon är mer avslappnad och Lollo red henne i början när hon kom till oss och bara för någon dag sedan för jag ville se henne riden, hon märkte skillnad och det såg bra ut när hon red henne lugn och fin, hon kan bli hetsig annars men Lollo är ju så mycket mer duktigare.

Frida har också ridit henne på banan och tycker hon är ojämn men det är hon om hon inte får tillräckligt med stöd från ryttaren. Hon är som en nybörjare fick en fin fattning i höger galoppen och då berömde vi och travade av oss ute i naturen.

Hemma har vi grillat, fiskat med nät och fått brax och lite gös braxen slängde vi i men gösen smaskade vi på igår. Rökt makrill osv. Det har ju varit bra väder och man har bara velat vara ute

Lite långa hår mellan skinkorna tycker inte Frida om!

Pimpad och fin

Frida och Donna

Den nya begagnade sadeln

Lollo och Donna

Katie en ny Irländare som Anna ska ha

En Irländare till Madam Frickels...och Lollo


Frida får testa Lilly på uteridningen

Karin och Esmi, Anna och Chapman, Mia och Flink
Marie och Drott

Mys i hagen

Fin bild på Donna och Tippen ser nästan ut som en målad bild!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar