Leta i den här bloggen

söndag 19 maj 2013

Måndag v21

Hej och hå!

Vaknade upp med huvudvärk! och en liten förkylning på gång....
Regnet gör underverk i naturen :-)

Tog det lugnt i helgen med Donna red en snabb tur igår 7,5km oj oj oj så pigger hon var ;.)
annars fick hon vila i värmen med sin flock.
 Fredagen skulle vi varit borta men det blev ändring i sista stund! Mannen oljade altangolv, sedan var det pussel med att få i sig en god grillad köttbit mellan Fridas träning och Roberts uteliv!
Trevlig fredagkväll ändå. satt ute i gräset och mös.

Lördagen så tog vi med oss lite grillkorv och lilla båtgrillen och packade ner oss i lilla båten och körde till "smultronstället" och bara var.... solen lös och det var kallt i vattnet men jag sköljde av mig då och då. Tog en tur på sjön till vår gamla brygga och träffade vi Olle, vi hjälpte han att vända på sin båt, han blev så glad :-), Hemma igen efter några timmars egen tid. när alla barn var mätta igen så pös de iväg på sina egna håll, vi plockade in veden men vi tog det lugnt och pausade med ett halvt glas vitt och mådde bra.

Söndagen kom vårregnet men så skönt det var just då. Jag red Donna och det var så kvavt så det var skönt att få detta på sig.




4 kommentarer:

  1. Låter som riktigt bra dagar, men försök nu att mota förkylningen. Jobbigt nu när det börjar bli varmt.
    Sv: Ja du som jag försökte när jag nyss läst böckerna, sett filmer och så bara hände det hi hi. Trodde jag aldrig. Men kanske är det klickern som fått de mer lyhörd eller så är det jag som blivit tydligare i mitt kroppsspråk sedan jag började klicka. Jag vet inte... Men skoj är det. :)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Sv: Ja man kan verkligen fundera.Bettet tar han så snällt, så det är nacken/öronen som är det kritiska momentet. Man blir ju brydd när det kan gå flera bra dagar och så helt plötsligt "nej"!! Men men, han vill säkert säga något till mig som jag är för dum för att fatta.. :P Hi hi!

    SvaraRadera