Leta i den här bloggen

torsdag 19 september 2013

Fredag

Tomt på jobbet de flesta är lediga varje fredag nu en liten tid tills allt drar igång igen. Men inte vi på lagret/godsmot.

Igår var det knöka fullt i stallet! svårt att kunna få plats med att binda upp sin häst. Det pågår om målning också så alla boxar gick inte att använda ännu. Jag och min Donna fick kvicka på lite men det var ju uppehåll så det var bara att sticka ut en runda. på min nya sadel var det begränsat med hål i stiglädren så jag försökte att göra hål men mocka är segt! red ändå ut, det vänstra benet är ett hål kortare än det andra! tyckte inte jag satt så bra idag i traven och det fanns så mycket spöken i skogen som Donna såg och det luktade väl en del älg kan jag tro.

Idag får hon bara gå i hagen och ha det gött, jag och gubben ska ta en skogs pw i eftermiddag efter jobbet, en underbart fin runda på 5,1km. där hade jag velat rida med Donna :-).

Ha en go helg alla, för det ska jag ha
imorgon skall jag stå på loppis igen och em ska jag hjälpa till att måla / tvätta stallet.

                                                            ******************

1 kommentar: