Leta i den här bloggen

måndag 12 maj 2014

Måndag igen :-)

Helgen springer iväg men lite har man fått gjort ändå. Red i paddock i fredags efter jobbet det gick bra hon är mjuk och fin.

Lördags var jag och mannen i Lysekil och fikade vid havet så mysigt så... massor av fina båtar och massor av människor som skall åka en runda eller har kommit tillbaka. Köpte nykokta havs kräftor med oss hem. Barnen var på sina håll så vi åt räkor och lite kräftor för oss själva.

Söndags så var jag i stallet red Donna, vi skrittade denna dagen och klättrade i Eke backen, lite halt var det allt så första gången hon gled stod hon stilla och vände huvet mot mig och tittade på mig med ögon som sa - Vad ska jag göra nu då???? men vi lyckades komma ner i zick zack utan att glida för mycket. Sedan bar det av hemåt och ösregnet kom emot en med fart... Uffe stod och mekade med en hjullastare han hade passat på att laga vägen i ösregnet! hjälper föga... Men han är som ett barn på nytt när han få köra maskiner...


Sedan så fick jag igång dem äntligen gjorde alla något i hemmet samtidigt... Jag dammsög, skurade golv, gjorde räkmackor mm , Uffe hittade en damvippa! barnen skalade räkor och ägg.....Ja jisses var det gick undan. Sedan har ett "prisskåp" åkt in och ut i barnens rum och nu ville de inte ha det mer så jag tog över den, putsade upp det och satte inte lite fina glas, blev nöjd


Ja ikväll blir det lektionsridning igen, vi hoppas på uppehåll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar