Leta i den här bloggen

måndag 16 september 2013

Tisdag!

Herregud så fort dessa dagar har gott!

Provade att rida i rep grimma med min Donna, jag red ut så jag tog även det vanliga tränset också ifall om att det skulle bli panik! tyckte det gick hyffsat faktiskt, så det kan vi nog ha användning för.

Igår red hela gruppen ut en långrunda på min födelsedag :-)   sådan tur vi hade för det hade öst ner regn under hela dagen och en stund så höll det uppe....Det var så skönt med långa skritt och trav framfart alldeles lagom, såg lite kossor och sådant hemskt! ja man kan ju inte låta bli att skratta åt dessa stora djur som blir oroliga för nyfikna kor/kalvar!.

Regn täckena får nog vara på nu ett tag framöver verkar det som.

Väl hemma igen så hade killarna där hemma tänt ljus och hämtat "plankor" i stan så det var så mumsigt men lite för mycket mat för kvällen men det blev ju kvar på plankan!

I söndags så firade vi min födelsedag med min syster och hennes man svärmor och svärfar.
utav min man fick jag en ny mobil Samsung Express. Frida fick jag ett fint armband, och en jättefin beige/rosa schal kan man ha året om. Robert fick jag en fin gammeldags klocka till köket och en fin "cigarrlåda". Älskar lådor och askar....
 Min syster kom med en rosa "plast väska" med rosa paket i :-)   ljus och en fin lykta och en stor rosa kopp.  Man kunde tro att jag fyllde 50!!!!  sedan av svärmor som jag alltid få en fin blomma av och en peng....hon hade verkligen shoppat loss! fick en "bag in box låda" som såg ut som en bok.
jättefin var den och så vin att fylla den med :-), lovade att läsa ett kapitel till helgen :-)
sedan hade hon slagit in lite ostar och en låda med favorit kex....mums, jo min syrra hade gjort egna knäckebröd och de är så goda att knapra på...

Vi hörs

3 kommentarer:

  1. Wow vilken födelsedag! Åhh kan du inte fota "boken" blev så nyfiken på den.
    Jag har funderat på att rida ut i repgrimma på Hero, har ett "indianhackamor" dvs typ en repnosgrimma, som man fäster tyglarna i, men det funkade INTE, han blev stark som en oxe. Men det var för ett år sedan, mkt har hänt sedan dess iof, kanske dax för ett nytt försök.

    SvaraRadera
  2. Ja den var kanon bra! Det finns ju rep grimmor som man kan kombinera med ett bett också :-).Finns hur mycket som helst på marknaden så man blir helt snurrig i huvet!

    Jo jag kan ta ett foto på boken helt suveränt att ha i bokhyllan ingen som ser att man "läser" ibland....hi hi hi....

    Prova med att ha vanligt träns med rep grimman så har du en säkerhet ifall hästspökena dyker upp....

    SvaraRadera
  3. Ett Grattis i efterskott, härligt att bli så uppvaktad

    SvaraRadera