Leta i den här bloggen

onsdag 11 september 2013

Torsdag

Hej Hopp alla människor!

Igår så tog vi ett pass i paddocken på 45min ungefär. lite av övningarna från i måndags och lite eget arbete som halter och olika tempoväxlingar. Halterna blev bättre och tempoväxlingarna svara hon kanon på. galopperade fyrkanten och olika volter i fältsits, ganska stor galopp ännu men den var ändå avslappnad i Donna. Varma blev vi trots lite duggregn. Det fick bli regntäcke på i natt för Donna.
 Kom hem duschade sedan började jag frysa och gjorde det nästan hela natten!.
Segt att stiga upp i dag. Men det blir snart bra, idag ska Frida rida igen på lektion. så då blir det stallet igen :-)   vilket jag inte har något emot alls. Det är så svårt att veta om jag gör rätt i öppnor och slutor när man rider själv, sedan har Donna lite svårt att böja sig (stel förmodligen) men man ser ju alla hästar att de är ställde så fint överallt var man än tittar, men Donna och jag har ett problem! jag vägrar att dra i henne så att hon böjer sig för det ska ju ske automatiskt när de är "bekväma" i det! eller? Hon är så högställd i allt hon gör så jag försöker att hjälpa henne med martingal så hon kommer till "ro" och slappnar av. ja ja..........det blir nog bra

2 kommentarer:

  1. Tycker också alla ha sina hästar så fint ställda mm, och så kommer jag då och knappt kan få igenom något, ha ha, är vi för självkritiska eller har vi så stela hästar?!
    Bra övning ni hade i måndags.

    SvaraRadera