Leta i den här bloggen

torsdag 31 juli 2014

Torsdag kväll

Ja vad gör man en torsdag kväll? Jo man åker till sin häst givetvis om man har en, och jag har turen som har det :-) , ibland får jag nypa mig i armen!

Även om det hade regnat en del under dagen så var det ändå varmt. Red ca 30 min lösgörande arbete i paddocken, galopperna satt idag också skönt. Red sedan ut grusvägen i galopp och sjörundan i blandat tempo, vilket uppskattas av Donnan. ( och mig med för den delen ).

Svampade av henne sedan fick hon mumsa lite medans jag plockade och putsade grejer, tog med mig Hubertus sadeln, en tjej var intresserad av den och vi ska träffas på fredag efter mitt jobb, snart har jag bara dressyr sadeln kvar...men jag har tittat runt i sadel djungeln! Herregud vad sadlar det finns!
och en del kostar ju skjortan! men man ska ju investera i sin egen/hästens komfort ju! men inte hur mycket som helst....

Avslutade dagen med att åka hem, ta en dusch, äta lite gott som mannen lagat. Sedan en promenad med Henrietta och hunden Zanzoo det var riktigt skönt och benbiten i foten höll sig ifrån mina nerver vilket var skönt!

// Kramen på Er som råkat titta in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar