Leta i den här bloggen

onsdag 30 juli 2014

Kvällsritt

Ja det var längesedan man red senare på kvällen men det ångrar jag inte alls! så skönt det var.

Lite flugor få man stå ut med det är bara så. Red lite i paddocken och skulle känna på henne om hon var mjuk och följsam, men det är inte lätt när man själv har ont i höfter och ischias skit! Men det släppte lite efter en stund, hon gjorde två rena fina galopp fattningar, hon var fin i sina sidor också tyckte jag. Tog sedan en galopp på grusvägen bakom Östergården vilket var skönt tyckte Donna.
 Lite av svampning och foder och mineral sten fick det bli medans jag sprang och plockade ihop grejer mm.

Sedan hem och bytte till bikinin och ner till sjön på ett halv tio dopp med tvålen i högsta hugg obeskrivligt skönt måste jag säga. Man blir så pigg av detta och känner sig fräschare än duschen ibland. Sedan är det mysigt att bara lyssna på andra som åker vatten skidor el. ring på sjön och puttrande båtar som tror de kan få någon fisk i den varma sjön. och på andra sidan viken med sommargäster och grillkvällar det är mysigt.

Jag har sålt min Stocksadel,  sedan är en tjej intresserad av att prova min Hubertus sadel, Kanske att jag kan skaffa mig en mjuk allround sadel som passar oss båda. Håller mina tummar och tår. Dressyr sadeln måste jag också sälja Donna verkar inte alls trivas i den och jag kan inte komma åt att spänna den själv! denna Ischiasen gör mig galen!!! Är det någon som har ett bra tips på en skön mjuk sadel till ett vettigt pris?

Tack för idag
Kram på ER

1 kommentar:

  1. Kvällsdoppen är helt underbara, den här sommaren kommer nog att minnas som kvällsdoppens sommar <3 Efter en lång varm dag är det så oerhört skönt och uppfriskande att svalka av sig med ett bad med tvålen i högsta hugg

    SvaraRadera