Leta i den här bloggen

måndag 22 september 2014

Måndagslektion

Härligt höstrusk!!!! Frös om fingrarna så in i bomben de första 10 min.
Donna riktigt tjurig vid ryktningen idag....skulle sparka och bitas! men det kan bero på sommarpälsen, hon hade ingen loppa i alla fall....

Sedan vid ridningen så funkade det jättebra, mjuk och fin, vi hade Bommövningar i åttor och Bommövningar med lite upphöjda bommar så vi också fick träna balansen mm, Donna gick jättebra fint och mjukt tempo och lyfte på fötterna riktigt bra!

Höger galoppen mjuk och fin vänster ganska fin men fortfarande struttig ännu men det är väl där hennes stelhet/ömhet finns. Avslutar magnet behandlingen ett tag nu, få se om hennes irritation släpper eller om den håller i sig tills pälsen släppt klart. sedan ska jag prova igen.

Själv kände jag kortare smärta vid uppsittningen vilket är bra men jag hade ju den på mig under hela dagen på jobbet och fortsatte resten av dagen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar