Leta i den här bloggen

onsdag 1 oktober 2014

Dålig dag eller något annat som inte var bra

Ja det kan man säga att hon hade!

Red i paddocken lugnt och skönt, stilla småregn men inget vi hade ont av och det var ingen lång stund heller. Gjorde alla möjliga övningar till och med små hopp som var uppe sedan måndagens gymnastik hoppning vi hade. Jag hade sporrar på mig idag och det var kanske därför hon var så otroligt sur av sig vid skänkling helst vid galopp fattningarna! hon la öronen bakåt och kickade lite smått! (aldrig hänt innan). Ingen ide att bli arg i sådana här lägen, jag fick kommendera galopp med rösten och använda låren till hjälp och då gick det bra lugnt och fint var det i båda varven. ska inte använda dem igen på ett tag! om det nu var det som störde damen! men jag är ju så försiktig...(tror jag)
  tog en avslutande galopp fattning på grusvägen bakom gården, likadant där igen, sur så in i bomben.
ja ja det går väl över...
Torsdag ska hon få vila och äta i hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar