Leta i den här bloggen

fredag 3 oktober 2014

lite tankar

 
Ett Cavemore står på önskelistan.
Men det är ju svindyrt! Skulle vilja kunna låna ett och testa detta .
Men jag känner ingen som har ett sådant tyvärr...
 
Detta från Bent Branderup är enklare, lite billigare
och man kan använda sitt eget träns
 
 
Min Donna tycker väldigt illa om att ha något vid hakan
hon protestera ganska så bra då!
Så jag tycker denna variant av bettlöst verkar vara humanast
sedan så går hon ju ändå högt med huvet när vi är ute i naturen
vilket inte jag tycker om men jag har nästan gett upp!
i Paddocken så är det mycket bättre.
 
Just nu är hon bättre med sitt "ben lyft" (vid hovkratsning) och det fortsätter
så, men jag tycker inte att hon är så speciellet avslappnad med magneten
som en del hästar kan vara.
 
Men hon är inne i en pälssättnings period nu och är lite seg och
lättretlig!
 
Sedan finn detta alternativ
med kapson och man kan altinera med eller utan bett
lite billigare det också!
 
 
Ha en go helg nu alla där ute...
i eftermiddag blir det nog lite skritt i barbacka padden
Hoppas att hon är på bättre humör denna dagen :-)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar