Leta i den här bloggen

tisdag 4 november 2014

Heeling! sant eller Vad?

Eftersom jag känt på mig att det gör lite ont i kroppen på Donnan så har jag provat nackmagnet, men den funkar bäst vid lugnt läge men så är det ju inte på en liten ridskola om man inte ska vänta tills sena kvällen...

Efter dagen igår så kände man sig ganska dum och misslyckad! ringde upp Gunnar, han som säljer magneterna och helar människor och djur. Jo jag tror faktiskt på detta...Medans han pratade och fixade så kunde jag ibland se var han var på Donna på kroppen, skithäftigt. Men han hittade lite i mitten av nacken, inget större, sedan hittade han en punkt under magen som gick rakt upp i ryggen  ( där jag har min rumpa ungefär) där var det besvärligt kände han och han tyckte det var mysko. sedan var det lite annat smått och gott som inte är jätte stort framme vid höger bog där täcket ligger emot.

Han gick igenom båda sidor, Donnan är väldigt mottaglig och känslig, slår bort små skavanker som om det är helt OK att bära på. Ska rida nu några gånger men börja att skritta henne tio min utan upp sittning, sedan rida en liten mindre stund istället, tex ett litet dressyrprogram....

rida några dagar och känna efter hur det känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar