Leta i den här bloggen

onsdag 5 november 2014

Tyst och lugnt

Jättetyst och lugnt omkring oss idag.

Fick ta till pannlampan första gången och tack till reflexer på häst täckena annars hade jag inte sett dem! Trodde hon skulle gå ifrån mig men hon blev inte rädd för lampan alls och det var mycket bra. Keps kan jag inte ha det är ju skitfarligt!!!

Tände upp i paddocken och satte igång att skritta från marken i tio minuter innan jag satte upp. Mjukgörande arbete men hon blir alldeles för stark med bara kapson. Lite olika flyttningar men inte överdrivet mycket utan lagom tills det kändes lite mer avslappnat än i måndags (hemska dag)
Ganska mjuka galopp fattningar blev två fel fattningar i vänster som det brukar vara.

Slutade efter 20 min då hade vi redan varit ute en stund hoppade av och skrittade av henne, ville inte att hon skulle bli svettig ikväll eftersom man inte visste ifall det skulle frysa på...men det gjorde det inte...blev bara ännu blötare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar