Leta i den här bloggen

måndag 10 november 2014

tiden rinner iväg i detta trista mörker...

Känns murrigt vad man än gör tycker jag.
Tre lektiononer kvar denna termin och en var i går måndags.
Regnigt men inget vi hade jätteont av.

Vi hade lite mer galopp arbete denna kväll. En och en gjorde vi denna övning. Började på stora mittvolten några varv sedan ut på spåeet och samlade ihop oss till kortsidan där vi gjorde en mindre volt. Donna var så duktig och arbetsvillig så det flöt på mycket bra denna gången. Det var jag som inte orkade hålla ihop mig på ryggen i vänster varvet. Min högra sida var lite för trött sista gången vi skulle göra detta. Högra varvet dom är donnas svaga sida annars den gick ju faktiskt mycket bättre och var mer rytmisk så den var bäst denna kväll. Få tyvärr tillägga att jag hade gramanen på denna kväll....inget jag strävar efter men jag höll inte så mycket i den men hon är svår och lång att rida ihop till em bra form för hennes eget bästa. Jag bara älskar denna häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar