Leta i den här bloggen

torsdag 2 januari 2014

Summering av året 2013

Ja vad skall man säga... Lyckan blev ju gjord när jag fick köpa min Dawn Diamond från Irland
Hon kom till mig i Mars.

Mycket att göra på jobbet, det går upp och ner hela tiden. kommer lite bilder nedan.


 
Hem till stallet från sin långa resa, Hel klippt så hon frös ganska mycket
men jag hade u ett mindre täcke som fick duga så länge



 
Snygga Donna


 
Första ridturen


 
Lugnt och tyst samarbete med Donna
Det är vad jag har fått lära mig under dessa månader
vilket är bra för jag är ganska stressig annars...
Vill att allt ska klaffa direkt... men så
är ju inte verkliggeten kan jag säga


 
Myste en stund i hagen efter en tur i skogen




 
December började med lynfangit vilket är helt återställt nu
hur snäll som helst med sprutor osv...

 
mums med Butta i fodret.....
 
 
Ja det började i Kaos tyckte jag med ridningen men slutade mer avslappnat år 2013
Jag var ju tvungen en kväll i paddocken och testa gångarterna och se vad hon tappat
men hon var ovanligt mjuk i böjningarna och lyhörd, lite öm i hovarna eftersom hon går barfota.
Provade även på galoppen som var ok när vi avslutade den normala ridningen.
jag var lite osäker först om jag skulle men gjorde det när jag kände att det var bra...(andas)
Hon fattade galoppen perfekt och galopperade utan att rusa iväg så skönt att det
sitter där nu. Men allt tar sin tid och det har jag med mig 2014 också, för det blir ju bara bättre.
 
Hoppas ni följer med 2014

1 kommentar:

  1. Oftast är. Man ju ivrig som en galoppör på startlinjen men att skynda långsamt är nog inte så dumt för även om man tycker att det "står still" så kommer dom där ögonblicken då man inser vilka framsteg man gjort tillsammans

    SvaraRadera